Hvilken trening er best?

Er målene i samsvar med dine behov? Og er treningene dine i samsvar med ditt mål?

Hvilken trening som er best, kommer an på hva du liker, og hvilket mål du har satt deg. Uansett kan det være lurt å trene variert, og ikke minst periodisert!

Noen ganger bør du trene det kroppen og helsen din har behov for akkurat det og da, før du kan trene til hovedmålet ditt.

Vi trenger i noen perioder å trene utholdende styrke før vi kan trene eksplosivt, noen ganger trenger vi mentaltrening, noen ganger lavintensivt og noen ganger høyintensivt.

Noen ganger trenger man å styrke kjerne og utsatt muskulatur før de store muskelgruppene. Og etter fødsel må man feks vente med å trene de rette magemusklene til de er lukket igjen.

Noen ganger trenger vi å trene bevegelighet, og noen ganger avspenning og pust.

(Trening for den nybakte mamma finner du på hjemmesiden ptelin.com under fanen Online med PT Elin)

Står behovene dine i samsvar med dine mål? Er helsen og kroppen din i stand til å trene eksplosiv styrke akkurat nå, eller i stand til å løpe langt? Kanskje må du trene opp støttemuskler før du trener eksplosivt, og kanskje må du styrke løpemuskulaturen før du starter på lange løpeturer 😊

Med ønsker om en god helse fra

www.ptelin.com

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s