YourSTORY: Hege Olsen del 2:

Da er påsken over, og Hege er igjen i gang med trening på studioet. (Hege vant et års oppfølging hos meg, se starten her).

Feriedager kan for mange være ekstra utfordrende når det gjelder kostholdet. Og det ble det også for Hege. Hun hadde på forhånd bestemt seg for å spise balansert, og kun Skeie ut med litt påskegodt 1-2 dager i løpet av påsken. Men da hun startet før påsken med flere bursdagsbesøk, ble utskeielsene startet tidligere enn planlagt. Dermed «ballet» det på seg fort, og det ble mer påskegodt enn det som var planlagt. Og da ble det mindre vanlig mat.

Dette er veldig vanlig; søtt trigger mer søtbehov, og matlysten minsker. Dessuten kan søtt trigge nedstemthet. Dette opplevde også Hege.

IMG_7319.JPG

Dermed var Hege litt ekstra nervøs da hun kom til veiing denne uken. Hun trodde, som så mange andre også gjør, at nå hadde hun ødelagt alt.

Men det hadde hun ikke! Vekten stod på det samme som før påske! Dette gjorde Hege igjen motivert til å starte på igjen.

Hege følger min kostholdsplan, og har generelt redusert på enkelte karbohydrater som sukker, kornprodukter, ris og pasta. (Forutenom i påsken 😉).

Hun har i tillegg fått råd fra sin stoffskiftelege, og har nå startet på to stoffskiftemedisiner. Legen har også anbefalt henne å dele opp måltidene sine i åtte små. Altså spise ca hver 2. time.

IMG_7317.JPG

Resultatene så langt:
Hun har til nå gått ned 6 kg.

Ingenting ødelegger alt:
Det viktigste etter en utskeielse er å komme seg raskt tilbake til planen igjen så fort som mulig. En liten utskeielse en gang i blant (lørdager?), er i mange tilfeller sunt for både kroppen og motivasjonen. Bare den ikke blir for langvarig eller for stor. Her er det viktig med mental bevissthet underveis i prosessen. Bestemme seg på forhånd og unngå dårlig samvittighet og stress.

Generelle endringer:
Hege er ikke lengre så trøtt og sliten som før. Om det skyldes at hun har startet på stoffskiftemedisin er hun litt usikker på. Kanskje en kombinasjon av det og endringen i kostholdet. Hun trener to ganger i uken, en gang hos meg og en gang på gruppetrening. Hun plages litt med et kne som vi må ta ekstra hensyn til på trening. Hun har også planer om å starte opp igjen med bassengtrening.

Heia Hege!!!!!!❤️👏👏👏👏

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s