Mange veier til mål!

Det er viktig å være bevisst på hva som passer for hver enkelt av oss. Har man gjort alt rett, men likevel ikke fått de ønskede resultatene? Da kan det være at den veien man har valgt likevel ikke passer.

_MG_1027

Vi har alle mange like grunnleggende behov, men vi er likevel ikke helt like. Vi trenger alle litt ulik tilnærming.

Det er lett å velge samme treningsregime som andre, og glemme at behovet er forskjellig. Noen øvelser er det stor skaderisiko med, og kanskje er det ikke dette nettopp din kropp trenger nå?

Det er en rekke faktorer vi er nødt til å ta hensyn til. Vi har ulik grunnforbrenning, ulikt søvnbehov og ulikt behov for mat og aktivitet. Dessuten har vi kanskje sykdomstilstander som skal tas hensyn til, og et ulikt stressnivå i hverdagen. Vi responderer ulikt på stress, og vi responderer også ulikt på like mengder karbohydrater for å nevne noe. Så hvordan finne den balansen som passer hver enkelt av oss?

cropped-logo-pt-elin.png

Ved å kartlegge din helse og ditt kosthold, kan jeg sette opp en plan for å øke forbrenningen og energinivået. Planen kan inneholde både kosthold og treninger. Hvilke treninger som passer deg er helt opp til deg.

TRENINGENE PÅ STUDIOET:
Man vil aldri trene helt på samme måte på gruppetimer som på personlige trenertimer. På gruppetimer kjører man feks aldri fullt så tunge vekter. Det trenger man ikke gjøre på PT heller, om det ikke er målet. Men på PT-timene får vi et større fokus individuelt og på hver øvelse av gangen, og dermed kan vi kjøre mer intense vekter eller sett.

GRUPPETIMENE:
På gruppetimene kjøres det et visst opplegg som alle skal følge, det kan være styrke og kondisintervaller, ren kjernestyrke, kettlebells, tabate, yogastyrke og stretch mm.

PT-TIMER:
På PT-timer setter jeg opp et helt individuelt og tilpasset program. Det testes ut nøyaktige vekter. Og det regnes ut prosent av disse for optimale sett og repetisjoner ut fra målet til kundene. PT-timene blir dermed optimalt individuelt og effektivt, og vi holder fokus på en øvelse av gangen, eller bare noen få øvelser eller muskelgrupper for hver time. Derfor er PT-timer det mest effektive for mange i starten, hvis man ønsker seg et komplett og helt tilpasset individuelt opplegg. Opplegget kan også inneholde kun kondisjon eller mye stretch og avspenning om det er behov for det.

IMG_0676

KURS OG KROPPSANALYSEMÅLINGER:
På livsstilskursene følges det opp med regelmessige kroppsanalysemålinger og kostholdsplan. Disse målingene følger med muskelmassen, fettprosenten, vann og mer, og er et sikkert verktøy for å sikre veien videre på en god måte.

Kroppsanalysemålinger kan også tas utenom kurs.

TREN MED MEG ONLINE HER

Hva trenger du?

Lyst å starte opp, ta kontakt på mail elinstenersen@hotmail.com 

Eller se hjemmesiden http://www.ptelin.com

FØLG YOUTUBEKANALEN: PT ELIN – LIVET SKJER OG VEIEN VIDERE HER! 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s